سقف پیش ساخته سقف دابل تی

سقف دابل تی | شرکت عمران واژه آذربایجان

PRESTRESSED PRECAST DOUBEL TEE SLABS


دال‌های نیمه پیش‌ساخته بتن مسلح یکی از المان های بتنی پیش ساخته است که در کارخانه و محیط کنترل شده تولید و به بازار عرضه می شود. این المان سازه ای، یکی از انـواع المـان های سازه ای باربر است که از اتصـال دو عدد تیر T شکل به یکدیگـر ایجاد می گردد. این دال ها با داشتن بال های بلند و قوی، می تواند مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف داشته باشد. علاوه بر آن دارای دو جان مستحکم نیز هست که امکان تحمل بارهای زیاد با دهانه های بزرگ را دارد.

سازه دابل تی ساخته شده از بتن پیش ساخته علاوه بر اینکه می تواند در سقف های ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد، قابل استفاده به عنوان دیوار و المان مناسب برای پارکینگ نیز هست. بنابراین، کاربرد این المان بتنی پیش ساخته فقط در سقف نیست اما اگر نیاز به اجرای این المان در سقف باشد، می بایست ملاحظات فنی برای تولید سقف پیش ساخته دابل تی به صورت اصولی در نظر گرفته شود.

استحکام بالای این سقف و جزئیات آن باعث شده تا افراد تولید کننده این سقف ها بتوانند با بهترین کیفیت آن ها را تولید و روانه بازار کنند. این سقف ها نصب سریع و آسانی دارند و این موضوع یکی از برتری های اصلی سقف پیش ساخته بتنی دابل تی محسوب می شود. یکی از مزایای اجزای پیش ساخته تحویل در کوتاه ترین زمان ممکن است. علاوه بر این موضوع، این سقف ها می توانند در هر زمانی و در هر فصلی از سال اجرا شوند و از خوابیدن پروژه ساختمانی به دلیل شرایط خاص جوی جلوگیری می کنند.


شرکت عمران واژه آذربایجان به عنوان یکی از شرکت های مطرح در حوزه تولید بتن پیش ساخته می تواند به شما برای طراحی و اجرای سقف های پیش ساخته کمک کند.

این شرکت با داشتن چندین سال تجربه در زمینه تولید بتن پیش ساخته، توانسته محصولاتی را به بازار عرضه کند که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند و می توانند تاثیر زیادی روی بهبود روند ساختمان سازی در ایران داشته باشند. مشاورین ما در شرکت در کنار شما هستند تا در صورت نیاز به طراحی و اجرای سقف های پیش ساخته دابل تی بتوانید از آن ها خدمات دریافت کنید.


سقف پیش ساخته با استانداردهای روز جهانی تولید می شود. برتری های این سقف باعث شده تا آن به عنوان یک از المان های کاربردی در امر ساختمان سازی تبدیل شود و در حال حاضر این المان مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز هست.
سقف پیش ساخته دابل تی می تواند تا دهانه ۱۸ متر نیز تولید شود، بدون اینکه نیاز به اتصال به ستون های میانی داشته باشد. سازگاری عالی سقف های پیش ساخته با انواع مصالح و امکان استفاده از آن ها در انواع سازه های بتنی و فولادی باعث شده تا این سقف ها را به عنوان یکی از محبوب ترین سقف های پیش ساخته بشناسیم.
علاوه بر این موارد سقف دبل تی، ساخته شده از بتن قابلیت تولید به صورت یکدست و تمیز دارند. بنابراین، حتی می توان بدون نیاز به رنگ و یا سایر مصالح ساختمانی، از این سقف های بتنی برای طراحی داخلی نیز استفاده کرد.
حذف مراحل قالب بندی نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت سقف پیش ساخته دابـل تـی است. در واقع این سقف ها در کارخانه تولید می شوند و نیازی به قالب بندی آن ها در محل اجرای پروژه نیست. از این رو روند نصب و جایگذاری این سقف ها نیز بسیار سریع تر از روش های قدیمـی شده و حتی امکان تولید سقـف های بزرگ نیز وجود دارد تا بتوان از حداکثر راندمان سقف های پیش ساخته بهره مند شد.

 سقف پیش ساخته سقف دابل تی

مزایا سقف‌ دبل تی پیش ساخته

برتری های این سقف باعث محبوبیت این المان ساختمانی شده است. این سقف ها در حال حاضر مورد تایید سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز قرار گرفته اند و می توانند جایگزین سقف های بتن ریزی و قالب ریزی درجا شوند. از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:


کمک به حفظ سلامت محیط زیست

این سقف با مصالح ساختمانی تولید می شود که می توانند از انتشـار گازهای گلخـانه ای جلوگیـری کنند. این موضـوع باعث شده تا خـرید سقـف های پیـش ساخته دابل تی بتواند به حفظ سلامت محیط زیست کمک کند.

اندازه انعطاف پذیر

سقف مورد نظر قابل اجرا در ابعاد و و اندازه های مختلف است. با انتخاب بتن T دابل می توان مطابق با مشخصات سازه این سقف های پیش ساخته را تولید و سفارشی سازی کرد. قابلیت بزرگ کردن دهانه این سقف، به مهندسین و پیمانکاران پروژه ها این امکان را می دهد تا با آزادی بیشتری این سقف ها را انتخاب کنند. بدیل انعطاف پذیر بودن این سقف ها، استفاده از آن در کمپ های بتنی پیش ساخته کاربرد دارد.

نیاز حداقلی به تعمیر و نگهداری

این سقف نیاز کمتـری به تعمیر و نگهداری دارد. این سقف ها می توانند تا چندین سـال ظاهر خود را حفظ کنند و بدون نیاز به نگهـداری تا چندین سال مورد استفـاده قرار گیرند. بنابر این، می توان گفت که با نصب سقف های پیش ساخته بتنی دابل تی می توان در هزینه های جانبی نیز صرفه جویی کرد.

دوام و طول عمر بالا

سقف پیش ساخته دارای دوام و طول عمر بسیار بالایی است. ساختار پیش ساخته قوی، انعطاف پذیری بالا و ساختار فوق العاده با دوام این سقف های پیش ساخته می تواند باعث ماندگاری آن ها شود. علاوه بر این موارد این سقف ها در برابر سایش و ضربه نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند.

صرفه جویی در زمان ساخت

سقف پیش ساخته دابل تی دارای قابلیت ساخت سریع است. در کارخانه ها می توان این سقف ها را با حداقل هزینه تولید و در کوتاه ترین زمان ممکن برای اجرا در ساختمان ها، مورد استفاده قرار داد. صرفه جویی در زمان ساخت باعث تکمیل پروژه ها در زمان کوتاه تر و با هزینه کمتر می شود.

امکان ساخت و ساز در تمام سال

بتن ریزی در بازه های زمـانی خاص از سال به ویژه فصول سرد و بارانی می تواند مشکـلات زیادی را ایجاد کند. سقف پیش ساخته دابل تی یکی از انواع المـان های پیش سـاخته است که می تواند در ۱۲ ماه از سال اجرا شود، بدون اینکه مشکلی در برنامه ریزی پروژه به وجود آورد.

تحمل بار قابل توجه

سقف پیش ساخته دابل تی در کارخانه های تولید کننده با محیط های کنترل شده تولید می شوند. آزمایش های انجام شده روی این سقف ها نشان می دهند که آن ها می توانند ظرفیت بارگذاری بالایی داشته باشند. حتی این المان های پیش ساخته را می توان به گونه ای طراحی کرد که در شرایط بار غیر معمول و سنگین نیز بتواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد.


سقف پیش ساخته دابل تی در کارخانه ها و کارگاه های کنترل شده تولید می شود، می تواند جایگزینی برای ساخت سقف های تخت باشد. به طوری که در حال حاضر در ساختمان های غیر مسکونی که نیاز به اجرای سقف های غیر مسطح باشد، می توان از این سقف با استحکام و دوام بالا استفاده کرد.
بنابراین، کاربردهای آن در هر محیطی که نیاز به اجرای سقف های غیر مسطح باشد، زیاد است. از این رو می توان در سازه های صنعتی، کارخانه ها و … از این سقف ها استفاده کرد.

DOUBLE TEE SLABS

کاربردهای سقف پیش ساخته دابل تی

اجرای سازه های مربوط به نگهداری و تولید مواد غذایی

اجرای سقف تصفیه خانه های آب و فاضلاب

اجرای دیوارها و سازه های ساختمانی

اجرای سقف سالن های پیش ساخته

اجرای سقف انبارهای کارخـانجات

اجرای سقف های صنعتی و اداری

اجرای سازه های پـارکینگ

اجرای سقف انـواع پـل


 سقف پیش ساخته سقف دابل تی

 

مشخصات کامل سقف های پیش ساخته دابل تی:

سقف های دبل تی (TT) معمولا به عنوان گزینه اقتصادی جهت پوشش دهانه های بلند استفاده می‌شوند. عملکرد سقف به صورت دو مقطع T شکل بهم چسبیده و انتقال بار یکطرفه انجام می‌شود. ساخت این قطعات در خط تولید قطعات خاص انجام می‌شود و طراحی و تولید آن برای دهانه های مختلف امکانپذیر است.

خاص انجام می‌شود و طراحی و تولید آن برهانه های مختلف امکانپذیر است.


 سقف پیش ساخته سقف دابل تی

 

ضوابط و الزامات طراحی سقف دال‌‌ نیمه پیش ساخته بتن مسلح

– رفتار سیستم سقف دال‌های نیمه پیش ساخته بتن مسلح ‌مشابه سقف‌های داخل یک طرفه است.

– صدابندی هوابرد و کوب‌ه­ای سقف بین طبقات می­‌بایست مطابق مبحث هجدهم مقررات ملی ساختمان تأمین شود.

– در طراحی و اجرای این سیستم، باید‌ صلبیت و یکپارچگی سقف، با ارائه محاسبات کافی‌ به کمک اجرای بتن رویه تأمین شود.

– در این سیستم، به منظور تأمین یکپارچگی در دیافراگم سقف و همچنین تحمل عکس­ العمل ناشی از تیرچه­‌ها، می‌­بایست‌ تیرهایی پیرامون سقف طراحی و اجرا شوند.

‌- در محل اتصال دال نیمه پیش ساخته به تیر پیرامونی، لازم است، میلگردهای تأمین کننده یکپارچگی اعضا به طور مناسب طراحی و اجرا شوند.

– استفاده از این سیستم‌، در تمامی پهنه‌های لرزه ­خیزی ایران بلامانع است.

– لازم است یکپارچگی و‌ اتصال دال بتن مسلح به عضو باربر جانبی، با ارائه محاسبات مناسب در طراحی و اجرا تأمین شود.

– چنانچه در طراحی­‌ها از عملکرد مرکب بتن رویه و دال نیمه پیش ساخته استفاده ‌­‌شود، لازم است زائده‌­های برشی برای انتقال برش ناشی از خمش، بین بتن رویه و دابل تی پیش ساخته، طراحی و اجرا شوند.

– ضوابط مربوط به حداکثر ابعاد بازشوها و همچنین تمهیدات لازم در اطراف بازشوها از نظر طراحی و اجرای تیرچه پیرامونی، باید مطابق PCI راهنمای طراحی انجام شود.

– ضوابط طراحی و کنترل سقف دال­‌های نیمه پیش ساخته بتن مسلح‌ باید بر اساس آئین‌­نامه ACI318 و مبحث نهم مقررات ملی ساختمان انجام شود.

– جزئیات ساخت، حمل و نصب اعضاء و اتصالات قطعات پیش ­ساخته باید مطابق آخرین ویرایش آئین‌­نامه ACI318 و راهنمای PCI طراحی انجام شود.

– رعایت تمهیدات لازم متناسب با شرایط اقلیمی و محیط‌­های خورنده ایران الزامی است.

– رعایت الزامات مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، جهت صرفه­ جویی در مصرف انرژی الزامی است.

– رعایت مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در خصوص حفاظت ساختمان­‌ها در برابر حریق ‌با در نظر گرفتن تعداد طبقات، ابعاد ساختمان، کاربری و وظیفه عملکردی عنصر ساختمانی ضروری است.


 

مراحل تولید سقف پیش ساخته دابل تی

تولید سقف پیش ساخته دابل تی در کارخانه های تولید کننده بتن پیش ساخته انجام می شود. همچون سایر روش های تولید بتن پیش ساخته نیز در این روش سقف های پیش ساخته با مواد اولیه مناسب تولید می شوند. مهندسین ناظر نیز وظیفه نظارت بر روی فرآیند تولید سقف های پیش ساخته دابل تی را دارند.

مراحل تولید بدین گونه است که در ابتدا می بایست سفارش مشتری برای تولید این سقف ها در اندازه ها و ابعاد مختلف ثبت شود. سپس کارخانه تولید کننده بر اساس اندازه بال ها و تی های سقف پیش ساخته، مواد اولیه را تولید و در قالب مناسب می ریزد. پس از انجام فرآیندهای لازم، سقف پیش ساخته با مقاومت لازم در کارخانه تولید و به مشتری عرضه می شود. در صورت نیاز می توان قبل از تحویل این سقف ها به مشتری، آزمایشاتی را جهت تضمین کیفیت این سقف ها انجام داد و در نهایت این سقف ها را مطابق با مقاومت و استحکامی که مشتری مد نظر دارد به او تحویل نمود.


سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی
سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی

 

تحویل سقف پیش ساخته دابل تی چقدر زمان می برد؟


همانطور که اشاره کردیم، یکی از مزایای اجزای پیش ساخته تحویل در کوتاه ترین زمان ممکن است. علاوه بر این موضوع، این سقف ها می توانند در هر زمانی و در هر فصلی از سال اجرا شوند و از خوابیدن پروژه ساختمانی به دلیل شرایط خاص جوی جلوگیری می کنند.


سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته -سقف دابل تی

DOUBLE TEE SLABS

تست سقف دابل تی | با 16 تن بار


سقف بتنی- سقف بتنی پیش ساخته – سقف دابل تی پیش ساخته بتنی -سقف دابل تی پیش تنیده – سقف پیش تنیده-
سقف بتنی – دابل تی – سقف بتنی دابل تی – سقف پیش ساخته – سقف دابل تی- سقف محکم- سقف مقاوم
سقف تی شکل- سقف آماده – سقف آماده بتنی – سقف آماده بتنی تی شکل- سقف T- سقف بتن T شکل