ساختمان پیش ساخته بتنی – سازه بتنی – خانه پیش ساخته دیوار پنلی پیش ساخته – سازه بتنی پیش ساخته- سقف ساختمان- سازه های بتنی- فنداسیون


ساختمان پیش ساخته بتنی | شرکت عمران واژه آذربایجان

PRECAST PRESTRESSED CONCRETE BUILDING


ساختمان بتنی پیش ساخته، یکی از انواع سازه هایی است که با عضوهای پیش ساخته طراحی و تولید می شود. در یک تعریف کلی، می توان گفت که ساختمان ها در کارخانه با شرایط تنظیم شده تولید می شوند و سپس پس از ارسال به محل نصب، امکان اجرای آن ها مشابه با یک خانه کامل وجود دارد. ابعاد و اشکال این سازه ها بر اساس نظر مشتریان و محل نصب سازه به صورت متفاوت انتخاب شود.
این نوع سازه به دلیل داشتن ساختار عالی، می تواند جایگزین بسیار خوبی برای ساختمان های بتنی باشد که به صورت درجا اجرا می شوند. مهم ترین مشخصه های این ساختمان ها، تولید آن ها در یک محیط کنترل شده و همچنین نظارت روی تولیدات آن ها است. به همین خاطر است که ساختار نهایی این ساختمان های پیش ساخته بسیار مقاوم تر از ساختمان های معمولی است.


مزایای ساختمان بتنی پیش ساخته

این سازه، مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. به طوری که می توان برای هر فضایی که نیاز به اجرای یک ساختمان با ابعاد و اندازه خاص است، استفاده کرد. در ادامه مزایای ساختمان پیش ساخته را توضیح می دهیم:

استحکام بالا

ساختمان پیش ساخته دوام بالایی در برابر خوردگی، ضربه و مواد اسیدی دارد. همچنین این سازه ها از بلایای طبیعی مانند کپک و حشرات مقاوم هستند. مقاومت ساختمان های بتنی پیش ساخته در برابر پوسیدگی، موریانه، آسیب بادها و باران قابل مقایسه با سازه های دیگر نیستند. طول عمر بالا به همراه هزینه های نگهداری کم، می توانند مزیت مهم این سازه ها محسوب شوند. همچنین گرد و غبار کمتری به خود جذب می کنند و در برابر تغییر دما بسیار مقاوم هستند.

کاهش هزینه های ساختمان سازی

میزان کار مورد نیاز برای اجرای ساخامان بتنی به صورت پیش ساخته، کمتر از زمانی است که بخواهید این کار را در محل انجام دهید. همچنین معمولا کارخانه های فروش این سازه ها به دلیل حجم بالای خرید بتن و مصالح ساختمانی، قیمت مناسب‌تری را به شما ارائه می کند.

زیبایی فوق العاده

ساختمان پیش ساخته لزوما یک خانه خاکستری رنگ و یکنواخت نیست. می توان این خانه ها را در انواع رنگ ها، شکل ها و بافت ها با مصالح ساختمانی مختلف برای رسیدن به ظاهری جذاب، طراحی کرد.

صرفه جویی در زمان ساخت و ساز

زمانی که برای ساخت و ساز صرف می کنید، برابر پول است. در واقع هر چقدر بتوانید در زمان ساختمان سازی صرفه جویی کنید، می توانید در هزینه ها نیز صرفه جویی نمایید. ساختمان بتنی پیش ساخته در خارج از محل پروژه تولید می شود و در زمان کوتاهی به محل اجرای پروژه ارسال خواهد شد.

بهبود کیفیت خانه

در هنگام ساخت، نظارت به صورت دقیق است. نوع قالب های استفاده شده، دمای اختلاط، ترکیبات مورد نظر و عمل آوری به طور دقیق تحت نظارت قرار می گیرند. این موضوع باعث ساخت و ساز با کیفیت بالا می شود.

بالا رفتن ایمنی پروژه

با توجه به اینکه سازه های پیش ساخته در خارج از محل تولید می شوند، هیچ ماده اولیه یا کارگری در حال ریختن و عمل آوری بتن در محل ساخت و ساز نیست. به همین خاطر نگرانی های ناشی از ایمنی پروژه به حداقل می رسد.

سهولت در نصب

ساختمان بتنی پیش ساخته در کارخانه تولید می شود و عضوهای آن بر اساس نوع حمل و نقل از یکدیگر قابل جدا شدن هستند. استفاده از اعضای پیش ساخته مانند ستون های پیش ساخته بتنی و سقف های پیش ساخته دابل تی یا هالوکور و دیگر اجزا به صورت مجزا در روند سهولت نصب آن موثر است. در نهایت می توان سازه را با سهولت و با ابزارهای خاص در محل اجرا کرد.

کاهش صدا در خانه

این سازه به دلیل داشتن تراکم مواد، می توانند به عنوان یک عایق صوتی عمل کنند. به طوری که اگر نیاز به استفاده از ساختمان های بتنی پیش ساخته چند طبقه باشد، می توان این ساختمان ها را با هدف کاهش صدا و مزاحمت در میان همسایه ها مورد استفاده قرار داد.

ضد حریق

ساختمان های بتنی پیش ساخته دارای خاصیت نسوز یا ضد حریق است. به طوری که برای سازندگانی که از ایمنـی آگاه هستند، می توانند عالی عمـل کنند. بتن پیش ساختـه نه تنها آتش نمی گیرد، بلکه می تواند از گسترش آتش از یک اتاق به اتاق دیگر در طبقات مختلف نیز جلوگیری کند.

امکان استفاده از شبکه اینترنت

ساختمان های پیش ساخته با فناوری سازگاری خوبی دارد. اگرچه این خانه ها بافت متراکم و بادوامی دارند؛ اما باعث تداخل در سیگنال های رادیویی و شبکه های اینترنت نمی شوند. به همین خاطر می توان به راحتی آن ها را به عنوان یک خانه مسکونی مدرن مورد استفاده قرار داد.

سازگار با محیط زیست

سازندگان ساختمان های مختلف ترجیح می دهند که از مصالح ساختمانی پایدار و سازگار با محیط زیست استفاده کنند. خوشبختانه بتن پیش ساخته ای که برای خانه های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد، قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست است.




اجرای خانه بتنی پیش ساخته چقدر زمان می برد؟

درک اینکه چه عواملی روی این موضوع تاثیر می گذارند، می تواند به شما برای برنامه ریزی بهتر کمک کند. از این رو در ادامه عوامل موثر بر روی زمان اجرای خانه پیش ساخته بتنی را توضیح می دهیم:

اندازه خانه پیش ساخته

اندازه ساختمان پیش ساخته مستقیما روی زمان اجرای این پروژه تاثیر می گذارد. هر چقدر اندازه ساختمان بزرگ تر باشد، مدت زمان عمل آوری بتن، ساخت قالب های عضوهای بتنی مانند سقف های دبل تی یا سقف هالوکور و همچنین زمان حمل و نقل نیز افزایش پیدا می کند. برعکس هر چقدر ساختمان پیش ساخته کوچک تر و جمع و جورتر باشد، هزینه اجرای آن نیز به حداقل می رسد.

پیچیدگی ساخت

پیچیدگی ساخت ساختمان پیش ساخته و نوع طراحی آن، می تواند روی زمان اجرای پروژه تاثیر مستقیم داشته باشد. این سازه ها ممکن است بسته به نظر کارفرما نیاز به سفارشی سازی شدن داشته باشند که این موضوع روی زمان اجرای پروژه تاثیر بسیار مهمی دارد.

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی می تواند باعث ایجاد تاخیر در فرآیند حمل و نقل و اجرای ساختمان بتنی پیش ساخته در محل داشته باشد. با این حال امکان برنامه ریزی برای شرایط آب و هوایی وجود ندارد؛ ولی باید این احتمال را بدهید که شرایط آب و هوایی خاص باعث ایجاد تغییر در زمان بندی پروژه شوند.

تغییرات طراحی

برخی از کارفرمایان بسته به نظر شخصی خودشان تغییرات خاصی را در ساختمان بتنی پیش ساخته بر اساس ضوابط به وجود می آورند که این موضوع می تواند تاثیر مستقیمی روی زمان اجرای پروژه داشته باشد. هر یک تغییر کوچک، زمان اجرای پروژه را چندین روز و هفته به تعویق می اندازد.

محل پروژه

محل پروژه (محلی که ساختمان بتنی باید نصب شود) می تواند روی زمان تحویل و اجرا تاثیرگذار باشد. بدیهی است که هر چقدر مسافت میان کارخانه تولید کننده و محل پروژه بیشتر باشد، زمان اجرای نیز افزایش پیدا می کند. چرا که این مسافت به صورت مستقیم روی زمان حمل و نقل تاثیر می گذارد.


ساختمان پیش ساخته بتنی – سازه بتنی – خانه پیش ساخته دیوار پنلی پیش ساخته – سازه بتنی پیش ساخته- سقف ساختمان- سازه های بتنی- فنداسیون
ساختمان پیش ساخته بتنی – سازه بتنی – خانه پیش ساخته دیوار پنلی پیش ساخته – سازه بتنی پیش ساخته- سقف ساختمان- سازه های بتنی- فنداسیون

مشاوره طراحی و اجرای ساختمان بتنی پیش ساخته

شرکت عمران واژه آذربایجان طراح و مجری انواع سازه های بتنی پیش ساخته است که تا به امروز توانسته پروژه های مختلفی را با موفقیت در این زمینه به پایان برساند. ساختمان های پیش ساخته این شرکت دارای ساختار بسیار مرغوبی هستند و با بهترین بتن تولید می شوند. به طوری که می توان از استحکام و کارایی خوب این ساختمان های بتنی پیش ساخته نهایت استفاده را برد.
برای طراحی و اجرای ساختمان های بتنی پیش ساخته و قیمت می توانید با شرکت در ارتباط باشید تا بر اساس متراژ پروژه مد نظر شما و پیچیدگی اجرا، هزینه طراحی و اجرای شما اعلام شود. خوشبختانه با توجه به تجهیزات موجود در این مجموعه، می توان ساختمان های پیش ساخته را در کوتاه ترین زمان ممکن به مشتریان ارائه نمود.


ساختمان پیش ساخته بتنی – سازه بتنی – خانه پیش ساخته دیوار پنلی پیش ساخته – سازه بتنی پیش ساخته- سقف ساختمان- سازه های بتنی- فنداسیون

ساختمان پیش ساخته بتنی – سازه بتنی – خانه پیش ساخته – دیوار پنلی پیش ساخته – سازه بتنی پیش ساخته-سقف ساختمان پیش ساخته